ir domain name - ثبت دامنه

بازدید : 336
جمعه 7 خرداد 1395 زمان : 20:28

آشنایی با دامین و ثبت دامین و پسوندهای مختلف-قسمت اول


ثبت دامین، بخش جدایی ناپذیر از بازاریابی آنلاین است. چگونگی انتخاب و ثبت دامین درست برای کسب و کار آنلاین، در طول سالیان، موجب بحث و مناقشه در بین مدیران سایت ها و بازاریابان، شده است. بسیاری از موضوعات، ریشه در چگونگی انتخاب دامین مناسب دارد.

اگر نمی دانید دامین چیست اول بهتر است مقاله ی دامنه چیست را نگاه کنید.

داشتن یک دامین مناسب، یک فاکتور زیر بنایی و به نسبت مهم برای موفقیت در بازاریابی و برندینگ هر کسب و کار است، تعجب آور نیست. منابع بسیاری در وب وجود دارد که در مورد نکات و سر نخ هایی برای انتخاب یک نام مطلوب برای کسب و کار آنلاین بحث می کنند.

زیادی اطلاعات، بیشتر از آنکه پاسخ هایی را ارائه دهد، ایجاد سوال کرده است. امیدوارم که این مقاله، در مورد اینکه در حال حاضر، چه چیزی از اینترنت قابل حصول است، موضوع را روشن کند. این مقاله، 3 موضوع اصلی را در مورد چگونگی انتخاب و ثبت دامین مناسب، شرح می دهد:

1.سوالات در زمینه ی انتخاب دامین مناسب: این پاسخ ها، سوالاتی را که در زمینه ی انتخاب یک نام دامین مناسب برای کسب و کار است، پاسخ می دهد.

2.چک لیست نام دامین: که یک روش سریع را برای بررسی کیفیت نمره ی نام انتخابی خود ارائه می دهد.

3.توصیه های سریع برای ثبت دامین: این توصیه های سریع را بخوانید تا ، نام صحیح دامین را بدون صرف هیچ زمانی به دست آورید.

انتخاب دامین مناسب چگونه است

1. دامین طولانی یا کوتاه؟

2.نام های تجاری یا عمومی؟

3.آیا باید دامین خط تیره داشته باشند؟

4. .COM، .NET، .ORG، از کدامیک از این پسوندهای دامین باید استفاده کنیم؟

5.آیا نام دامین مفرد، در هر صورت به نام جمع ارجحیت دارد؟

6.آیا باید از اعداد (0،1،2،3....9) در دامین استفاده کنیم؟

7.کدام مخفف دامین درست است؟

دامین طولانی یا کوتاه

دامین می تواند به بلندی 67 کاراکتر باشد. اینکار فضایی را ایجاد می کند تا با یک نام دامنه ای مواجه شویم که به توضیح خود می پردازد. (دامین خودش به تنهایی می تواند توضیح دهد که چه کسب و کاری است)

برخی از طراحان سایتها و بازاریابان اینترنتی، بر این باورند که یک دامین طولانی و غنی از کلمات اصلی، به تاثیر بهینه سازی موتور جستجو ( SEO)کمک می کند.

این فکر، واقعا این روزها درست نیست و اگر درست هم باشد، تاثیر کمی روی صفحات نتیجه ی موتور جستجو ( SERPs) دارد.

موتور جستجوی گوگل، در حال حاضر از طریق به روز رسانی پنگوئن ش، مجازات هایی را برای نام های دامین ای که دقیقا منطبق ( EM) باشند، قرار می دهد، مگر آنکه تاثیر این بیش بهینه سازی، روی محتویات صفحه نشود.

کلید اصلی در اینجا، برگزیدن کوتاهترین کاراکتر با معنی ممکن برای نام های دامین تان است.

پس هر چه دامین کوتاه تر باشد، بهتر است.

نام های تجاری یا عمومی

برخی از طراحان سایت ها، تصور می کنند که دامین شما، نیازمند این است که نامی عمومی باشد همچون coal.com، gate.com، یا car.com و یا در کل ثبت دامنه دات کام باید باشد.

واقعیت این است که تقریبا تمامی کلمات تکی نام های عمومی، برای ثبت نام جدید، غیر قابل دستیابی اند، و اگر شما موفق به خرید این گونه نام ها در یک بازار دامین، شوید، هزینه های گزافی را به شما وارد می کند.

اگر شما، نام تجاری کسب و کار ویژه ای دارید، که می خواهید آن را به طور آنلاین به کار ببندید و یا یک محصول تجاری آنلاین را ترویج دهید، می توانید به آسانی یک نام تجاری توصیف کننده ی کسب و کارتان را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، در یک بازار خودرو، تویوتا، مرسدس، و پژو، هریک، نامی تجاری هستند.

بنابراین، اگر می خواهید پژو را ترویج دهید، ثبت نام یک نام دامین ی که نام تجاری پژو را دارا باشد، بیشتر به هدف نزدیک است و می تواند بازدید کنندگان بیشتری را به خود جلب نماید.

هر دو نام دامین تجاری و عمومی، نوعی ترافیک را به خود جذب می کنند، به خصوص اگر آن نام تجاری شناخته شده باشد. اگر شما یک نام تجاری ندارید، چرا شروع به ساخت یکی از آنها نمی کنید؟

  • نام تجاری، یک حس منحصر به فرد برای کسب و کارتان ایجاد می کند
  • نام تجاری دامین، ترافیک را بهتر، بر می گرداند.
  • نام های تجاری، به بازاریابی تان و تبلیغات در زمینه ی مبارزات انتخاباتی تان کمک می کند.
  • نام های تجاری، به آسانی می توانند تولید شوند و برای همه ی دامین های سطح بالای( TDL) مورد درخواست، ثبت نام شوند.

LinkedIn.com, Adobe.com, WordPress.com, MSN.com, eBay.com, WallMart.com, Google.com, Yahoo.com, Bing.com

نام های تجاری آنلاین شناخته شده ای در میان افراد و مشاغل هستند. می خواهید با چه نام تجاری ای شناخته شوید؟ همین الان، ساختن نام تجاری تان را شروع کنید.

یک نام تجاری کوتاه را ثبت نام کنید، یا برای نام عمومی قابل تجاری برای کسب و کارتان ثبت نام کنید.

آیا باید نام های دامین خط تیره داشته باشند؟

دامین های دارای خط تیره، برای خواندن و هجی کردن کلمات آن، بر کلمات کلیدی دقیقا مطابق آن ها ولی به چسبیده، ارجحیت دارند.

این، یک استراتژی موثر SEO می باشد، با به روز رسانی های اخیر الگوریتم موتورهای جستجو، نام های دارای خط تیره، تاثیر کمتری در SERP ها دارند و یا اثری ندارند.

از سویی دیگر، نام های دارای خط تیره، در ایجاد ترافیک مستقیم ضعیف هستند. در مرورگر خود، چند بار دامین های خط تیره دار را نوشته اید؟ مگر اینکه بخواهید تنها بر ترافیک موتور جستجو تکیه کنید، و به نام های خط تیره دار توجهی نداشته باشید.

  • نام های خط تیره دار، از نظر تلفظ و بیان، دشوار هستند.
  • نوشتن آنها آسان نیست بنابراین، ترافیک نوشتاری را کم می کنند.
  • نام های خط تیره دار، به راحتی دارای نام تجاری نمی شوند.
  • آنها وحشتناک به نظر می رسند.
  • نام هایی که دارای خط تیره هستند، به آسانی به خاطر نمی مانند.

.COM، .NET و .ORG، از کدامیک از این پسوندهای دامین باید استفاده کنم؟

تعدادی از نام های دامین TDL ها، در دسترس هستند. پاسخ این سوال که از کدام پسوند دامین باید استفاده کنید، به طبیعت کسب و کارتان و همچنین جامعه ی هدف مخاطبانتان، بستگی دارد. در مواردی که محصولات و یا مزایای خدمات تان، و تنها مقصود مردم محل (برای شرکت هایی که خدمات آنها خاص ایران است ثبت دامنه ir پیشنهاد می شود) و نام آن، به معنای مقصودی برای سازمان تان نیست، این بهترین معامله است که از .COM استفاده کنید که دلالت ضمنی سایت های تجاری نیست.

با توجه به آشنایی و تعداد زیاد نام های دامین دات کام ، این پسوندها به استاندارد صنعت، برای ثبت دامین تبدیل شده اند. ممکن است که شما نام های .COM را ترجیح بدهید چرا که:

  • بیشتر الگوریتم های مرورگر، برای اولین بار در شکل یک کاربری که هیچ پسوندی را در مرورگرش اضافه نمی کند، برای جستجوی .COM، پیکر بندی شدند. به عنوان مثال، اگر یک کاربر به جای aceclue.com کلمه ی aceclue را تایپ کند، مرورگر تلاش می کند تا قبل از جستجوی دیگر پسوندها، aceclue.com را باز کند. این یک، ترافیک نوشتاری اضافی برای دامین .comدر دیگر TDL ها است.
  • موتورهای جستجو، نام های .COM را بالاتر از هر پسوند دیگری رتبه بندی می کنند.
  • به جز آنهایی که در زمینه تکنولوژی ماهر هستند و یا با اینترنت آشنایی دارند، مردم دیگر حتی در زمینه ی نام هایی که با .COM خاتمه نمی یابند نیز، به پسوند .COM، فکر می کنند.

منبع : esabt.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 8
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 96
  • بازدید سال : 96
  • بازدید کلی : 11342
  • کدهای اختصاصی